05 јул 2009

TOKIO

NAJSKUPLJI GRAD NA SVETU

Zemlja Dalekog Istoka poznata je po automobilskoj industriji, sušiju, Soniju, gejšama, kimonu, bambusu… Tokio ima 12 miliona stanovnika, ali u gradu sve funkcioniše besprekorno i zato mnogi kažu da je suviše dobar da bi bi istinit. Prevoz je tačan, restorani uredni, a kriminala skoro i da nema

Japan se nalazi u Tihom okea­nu, sastoji se od četiri glav­na ostrva – Hokaido, Honšu (najveće, na kome se nalazi Tokio), Šikoku i Kjušu. lzme­đu ovih ostrva i obale istočne Kine nalazi se još nekoliko manjih ostr­va. Tokio je metropola koja se sastoji od 26 gradova, šest gradića i osam sela, koji su tokom vekova srasli. Osnovan je u XII veku pod nazivom Edo da bi postao glavni grad imperije 1868. godine.

Mapa i lokacija Tokija

Samo ime znači 'veliki grad' ili 'zapadna pre­stonica', zavisno da li se prevodi stariji ili noviji oblik reči. Arheološka istraživa­nja kažu da je grad bio naseljen još u kameno doba. Prvi tragovi o životu na prostoru današnjeg Tokija potiču iz VII veka. Tada je, naime, izgrađen najsta­riji tokijski budistički hram. Po legendi, ovaj hram izgrađen je nakon što su dva brata ribara pronašla zlatnu statuu bogi­nje Kanon. Da bi statua bila udomljena, izgrađena je mala kapela koja se s vre­menom proširila u hram. Hram Sensođi postoji i danas.

Tokio se prostire na više od 2.000 kvadratnih kilometara i obu­hvata dva lanca ostrva koja se protežu do 185 kilometara od centra grada. Širi Tokio obuhvata i četiri nacionalna parka. lako mnogi smatraju da je grad sa najviše stanovnika na planeti Sijudad Meksiko, pravi rekorder je glavni grad Japa­na – u njemu živi više od 35 miliona ljudi.

Tokio, panorama grada

lako zvanični podaci o tomene po­stoje, Tokio se istovremeno smatra i cen­trom svetske tehnologije i gradom koji se najviše približio prizorima gradova iz dela naučne fantastike.
Snalaženje u milionskom gradu

U pokušajima da obiđete "uži centar" grada, koji se u najširem delu prostire u dužini od čak 90 kilometara, osim stanovnika centralnih opština, sudaraćete se i sa više od pet miliona ljudi koji svakodnevno dolaze na svoja radna mesta.

Prenatrpani grad

To­kijski metro razlikuje se od ostalih svet­skih sistema pre svega po tome što tri linije (među kojima i najvažniju, kružnu liniju Jamanote) drži Japanska železni­ca, i taj sistem je odvojen od podzemnog metroa čije se linije nalaze u privatnom vlasništvu. Ipak, za običnog korisnika osnovna posledica ovako organizovanog metroa jeste nepostojanje jedinstvenog tarifnog sistema i potreba da svaki put kupujete kartu, pa cena vožnje može da varira – od 130 jena (oko 100 dina­ra) ukoliko se vozite jednu-dve stanice, do 1.500 jena (1.200 dinara).

Železnica je osnovno prevozno sredstvo u Tokiju još od početka XX veka. ZahvaIjujući briižji­vo planiranom javnom prevozu, ovaj grad uspešno izdržava 35 miliona stanovnika koji neprekidno žure sa jednog na drugi kraj grada. Broj automobila, u odnosu na broj stanovnika, je relativno mati – vozo­vi su brži, tačniji i jeftiniji način kreta­nja kroz grad.

Ljudi kojima je posao da uguraju putnike u krcat vagon

Tokom špica pretrpani su do te mere da na prometnijim stanicama postoje ljudi kojima je posao da pogura­ju one koji vise sa vrata i pomognu im da stanu u već krcat vagon.

Trešnjin cvet

Carska palata

Carsku palatu mnogi smatraju srcem Tokija. Nalazi se na ruševinama nekada­šnjeg zamka Edo, a današnja palata je završena 1888. godine u kojoj i danas živi car Japana. Turističke posete samoj palati nisu moguće, ali je moguće obići okolinu i bašte palate. Svake godine 2. januara i 23. decembra kraljevska poro­dica izLazi pred građane i pozdravlja ih sa balkona. Ono po čemu je čitav Japan veoma poznat jeste i procvetalo trešnji­no drveće koje u proleće ukrašava i bašte ovog dvora.

Hram Jasukunu

Severno od Carske palate nalazi se Ja­sukuni (molitvenik) posvećen japanskim ratnim veteranima iz Pacifičkog rata. Molitvenik se nalazi iza velike gvozde­ne kapije, a do njega vodi put okružen drvećem. Sam molitvenik je u jednostav­nom šinto stilu. Severno od molitvenika nalazi se muzej koji sadrži, između osta­tog, i uznemirujuće eksponate i slike kao što je plan kamikaze za napad.

Akihabara

Akihabara je mesto za one koji vole elektroniku. Mogu se upoznati sa istori­jatom ove grane nauke kao i sa najno­vijim dostignućima.

Akihabara

Nalazise u malom delu blizu Čuo-dori avenije, zapadno od stanice Akihabara, i ima više od 250 pro­davnica elektronike.

Diznilend

Tokijski Diznilend je kopija kalifornij­skog Diznilenda. Možete ići kroz džunglu, peti se na svemirsku planinu ili u grad Diznijevih likova. U sklopu ovog parka su i vodeni park i pet hotela.

Nacionalnu muzej

Nacionalni muzej Tokija sadrži najveću zbirku japanske umetnosti na svetu. Tu su eksponati iz raznih perioda, od antićkih kimona i fino obrađene gline do raznih arheoloških pronalazaka. Muzej se sastoji od pet zgrada. Ovaj muzej se nalazi u sa­stavu Carskog parka u kome se još nalaze i Metropoliten muzej umetnosti, Bunka Kaikan, Muzej nauke...

Fudži

Planina Fudži nalazi se na 100 kilometara jugozapadno od Tokija. Ova planina je sa svojim vrhom prekrivenim snegom posta­la simbol Japana.

Planina Fudži

Fudži Jošida je najbliži grad do koga voze autobusi. Odatle šest vozova ide do vrha planine. Zvanična se­zona za penjanje je od 1. jula do kraja avgusta. Tokom zime pristup je opasan.

Grad Kamakura

Grad Kamakura se nalazi na 50 kilometara ju­gozapadno od Tokija, centar je poluostr­va Mijura, a u XIII veku bio je politički centar Japana. Zbog istorijskog značaja, ovaj grad ima i veliki broj spomenika, hramova, molitvenika koji privlače pažnju turista.

Grad Kamakura

Nedaleko od grada nalaze se i lepe plaže. Najznačajnija stvar u gradu je velika statua Bude. Velika bronzana statua nalazi se u okviru Katokuin hra­ma, visoka je 13,35 metara (druga po ve­ličini u Japanu; prva je u Todaidi hramu u Nari). Cunami koji je pogodio ovo me­sto u XVI veku porušio je hram i odonda statua Bude stoji na otvorenom.

Jokohama

Jokohama je drugi po veličini grad u Japanu. Do ovog grada se stiže za manje od 30 minuta vozom iz Tokija ka jugu. Centar ovog grada uređen je u modernom stilu, a u Jokohami možete videti i najve­ću kinesku četvrt u Japanu.

Jokohama, Lendmark kula

U ovom gra­du možete se voziti najbržim liftom na svetu (750 metara u minutu), a ako imate sreće da je dan vedar, možete sa vrha Lendmark kule videti čak i planinu Fudži.
Milica Prelević
Stil magazin 117 – 23.03.2009.

Нема коментара:

Постави коментар